I følgende avisartikkel finner du mange konstruktive tanker om bruk av teknologi i undervisningen. Øystein Imsen presenterer mange vettuge tanker som kan bidra til en nyansert og bevisst teknologibruk. Dette handler ikke om å snakke ned Bærum kommunes iPad prosjekt eller å foreskrive den «riktige» teknologibruken. Det handler om å drøfte effektene av teknologibruk, om å være seg disse bevisst og om at vi må ha oppmerksomheten rettet mot elevens utvikling, som jo tross alt er det sentrale. Ingen prosjekter er perfekte, og uten Bærumsskolenes satsning hadde man ikke høstet viktige erfaringer. Samtidig er det viktig å være kritisk bevisst. Ikke kritisk forstått som negativ, men som spørrende, undersøkende og åpen for å vurdere de positive og ikke fullt så positive sidene ved teknologi i undervisning. Slike bidrag kan bidra til å videreutvikle undervisningen og viktigere; videreutvikle hvordan vi legger til rette for elevens læring og utvikling.